Migraine behandelen met osteopathie

Migraine kan je leven een stuk lastiger maken. Zeker als je vaak last hebt van aanvallen. Met osteopathie kan ik je migraine behandelen. Hoe gaat dit in zijn werk? En wat is migraine eigenlijk? Om hier antwoord op te krijgen lees dan rustig verder.

Wat is migraine?
Migraine is een complexe aandoening met een grote verscheidenheid aan verschillende symptomen. Voor veel mensen is het belangrijkste kenmerk een pijnlijke hoofdpijn. Andere symptomen zijn verstoord zicht, gevoeligheid voor licht, geluid en geur, zich ziek voelen en overgeven.

Migraineaanvallen kunnen zeer angstaanjagend zijn en kunnen ertoe leiden dat je enkele uren stil moet liggen. De aanvallen kunnen voorkomen in diverse soorten periodes. Migraineaanvallen duren meestal 4 tot 72 uur en de meeste mensen zijn tussen de aanvallen niet ziek. Migraine kan een enorme impact hebben op je werk, je gezin en je sociale leven.

Zijn er verschillende soorten migraine?
Er zijn zeker verschillende soorten migraine te onderscheiden. In 1988 heeft de International Headache Society een classificatiesysteem voor migraine en hoofdpijn opgesteld dat door de Wereldgezondheidsorganisatie is overgenomen. Dit is sindsdien de standaard geworden en vormt de basis voor het definiëren van soorten hoofdpijn.

Het International Classification of Headache Disorders systeem geeft verschillende namen aan de verschillende soorten migraine en hoofdpijn die verschillende symptomen met zich meebrengen. Dit helpt artsen bij het diagnosticeren en behandelen van deze symptomen. De meest voorkomende soorten migraine vallen in twee categorieën:

• migraine met aura
  • migraine zonder aura.

Het label ‘migraine met aura’ wordt ook gebruikt voor sommige van de zeldzamere vormen van migraine, die ook een andere naam hebben. Dit zijn onder andere migraine met hersenstam aura, waarvan de symptomen zoals evenwichtsverlies, dubbel zicht of flauwvallen kunnen optreden. Familiaire hemiplegische migraine, waarbij omkeerbare verlamming optreedt, wordt ook wel ‘migraine met aura’ genoemd. Er zijn andere zeldzame vormen van migraine, die apart worden geclassificeerd. Niet iedereen zal een ‘typische’ migraine hebben. De ervaring van de aandoening zal voor iedereen uniek zijn.

Migraine behandelen met osteopathie
Bij osteopathie wordt de focus gelegd op de beweeglijkheid van het bindweefsel rondom de organen, de gewrichten, en de eenheid schedel en heiligbeen. Deze spelen namelijk een belangrijke rol bij de ontwikkeling van migraine. Door dit onder handen te nemen zijn wij in staat om de symptomen tot een algemeen minimum te beperken. Maak een afspraak bij mij en ondervind de voordelen van osteopathie.